Vi finns här för dig

För att kunna hjälpa dig behöver vi veta vilket av våra kontor du tillhör.

Vi kan positionera dig och hitta ditt närmaste Mirva-kontor.

Ditt kontor

Här kan du manuellt ställa in vilket kontor du vill kontakta.

AI Agent

Du kan också prata med vår AI agent som kan svara på många av dina frågor.

  • Nyheter
  • Minskade IT-kostnader med...

Minskade IT-kostnader med 30%

#automation, #infrastruktur, #kundcase, #webb, #stockholm, #stockholm

Slottsträdgården Ulriksdal är en av Sveriges största handelsträdgårdar. Här träffas vänner, familjer och kollegor för att inspireras bland grönskan, äta lunch i deras egna restaurang eller bli ett starkare team i deras konferenslokaler.

Slottsträgården blomstrar även digitalt.



Slottsträdgården Ulriksdal har sedan 1985 varit en av Sveriges ledande handelsträdgårdar. Här får besökare uppleva en inspirerande miljö fylld av allt från träd och buskar till blomsterarrangemang och modern inredning. För dem är kundupplevelsen central, och det personliga mötet är en viktig del av deras varumärke. Verksamheten omsätter cirka 100 miljoner kronor årligen och har under sommarmånaderna upp till 100 anställda.

”Vår vision är att skapa en inspirerande miljö där våra besökare kan njuta av grönska, mat och personlig service. För oss handlar det om helhetsupplevelsen. För att kunderna ska få det måste vår personal må bra, det är avgörande”, berättar Patrik Rask, IT-ansvarig på Slottsträdgården Ulriksdal.

Växande behov av en pålitlig IT-partner.

Under de senaste 5 åren har Slottsträdgården Ulriksdal expanderat med fler tjänster och verksamhetsområden, vilket ställt högre krav på deras digitala infrastruktur.


”IT är en av de saker som bara ska fungera, om den gör det, så märks den knappt. Tidigare upptog IT-frågor en stor del av våra interna möten. Ofta handlade det om problem vi behövde lösa snarare än utveckling. Därför var det viktigt för oss att hitta en partner som kunde ta ett helhetsgrepp om vår IT-miljö så att vi kunde fokusera på vår kärnverksamhet”, säger Patrik Rask.

Från utmaningar till lösningar.

”Idag är den tekniska stressen på grund av IT-störningar nära noll, och det märks hos oss alla. Vi har bättre tillgänglighet, större trygghet och dessutom har vi minskat våra IT-kostnader med 30%. Det är en otrolig skillnad”, fortsätter Patrik.

Kontakten med Mirva uppstod genom en upphandling av en ny hemsida som Mirvas webbavdelning vann. Mirva designade och tog fram deras nya hemsida samt utvecklade ett system som integrerar med deras affärssystem i realtid, så att besökarna kan se vilka växter som de har hemma på hyllan. Sedan dess har samarbetet fördjupats och utvecklats till en långsiktig och nära relation. Idag ansvarar Mirva för hela Slottsträdgården Ulriksdals digitala arbetsmiljö – från infrastruktur till dagligt stöd.

”Vi sökte en partner, inte bara en leverantör. Mirva förstår våra behov och pratar inte i tekniska termer utan utgår från våra mål och verksamhetens krav. Det förhållningssättet gjorde valet enkelt för oss”, säger Patrik.

En smidig och trygg IT-lösning.

Idag får Slottsträdgården Ulriksdal support och tjänster inom bland annat Microsoft 365, nätverkslösningar, webbhotell och kommunikationstjänster.

”Det är fantastiskt roligt att få bidra till Slottsträdgården Ulriksdals utveckling genom att skapa en smidig och stabil digital miljö. Att arbeta med Patrik och hans team är inspirerande – vi har en rak och öppen dialog och strävar efter gemensamma mål”, säger Martin Öhlen, VD på Mirva Stockholm.

Samarbetet mellan Slottsträdgården Ulriksdal och Mirva visar på vikten av en flexibel och lyhörd IT-partner. Genom att skapa en trygg och effektiv digital arbetsmiljö kan verksamheten fokusera på att fortsätta växa och göra det de gör bäst – att skapa en inspirerande upplevelse för sina kunder.

Andra artiklar att överväga

Om du gillade den här artikeln kanske du också tycker att dessa ytterligare artiklar är spännande.